Artikel over het vertalen van websites

De digitale handel is met Covid-19 in een stroomversnelling geraakt. Hierdoor is de vertaling van websites in alle activiteitensectoren onmisbaar geworden. Internetgebruikers toegang geven tot uw digitale inhoud in hun moedertaal is een essentiële stap in uw groeistrategie. Dit type vertaling vereist echter ook zeer precieze kwaliteiten waarover alle webvertalers van ViaVerbia België beschikken: kennis van de doelcultuur, en beheersing van webteksten en SEO-codes.

 

Waarom uw e-commercesite laten vertalen
Door Frédéric Ibanez, Website vertalen
Om uw elektronische handelssite toegankelijk te maken voor een internationaal publiek, moet u de inhoud laten vertalen in de taal van de doelgroep. Om de kwaliteit van de vertaalde inhoud te garanderen en het merkimago van uw onderneming te vrijwaren, doet u best een beroep op een professionele vertaaldienst.  
Lees meer
Vertaling Social Media
Door Frédéric Ibanez, Digitale handel
In het digitale tijdperk is het onmogelijk om een effectieve communicatiestrategie te bedenken zonder het gebruik van sociale netwerken. Voor Belgische bedrijven met een internationale dimensie is het vertalen van social media dan ook een must, om de inhoud aan te passen aan de doelgroep van het bedrijf. Dit werk heeft echter zijn bijzonderheden en vereist de expertise van een gespecialiseerde professionele vertaler.  
Lees meer
e-commercemarkt in Nederland
Door Frédéric Ibanez, Digitale handel
Nederland behoort niet tot de vijf dichtstbevolkte landen van Europa, maar was in 2019 wel de op twee na sterkste digitale economie van de EU. Met een voortdurende groei van ongeveer vijf procentpunten per jaar zal de omzet in de Nederlandse online handel binnen enkele jaren de grens van 20 miljoen euro overschrijden, met slechts ongeveer 13 miljoen gebruikers.
Lees meer
Corona als kans voor digitale & stationaire handel
Door Frédéric Ibanez, Digitale handel
De lente van 2020 bracht corona naar Europa en zo sloop het nieuwe normaal ons dagelijkse leven binnen, hetgeen ook het consumentengedrag duurzaam beïnvloedt. Reeds met de eerste beperkingen tekende zich een grote trend van onlineshopping af. Handelaars en dienstenaanbieders moeten zich ook op lange termijn op deze nieuwe omstandigheden instellen.
Lees meer
trends in de online levensmiddelenhandel
Door Frédéric Ibanez, Business Nieuws
De e-commercesector groeit al jaren gestaag en er worden steeds meer aankopen gedaan door gewoon te klikken. Enkele bedrijfstakken profiteren in het bijzonder van deze trend, anderen hebben nog veel ontwikkelingspotentieel. Vooral mode wordt graag online gekocht, maar ook reizen verkopen steeds beter op het net en meubelen worden steeds vaker aan de voordeur geleverd. Voor een eenvoudige klik zijn geen openingsuren of speciaal advies vereist en dankzij een ruime keuze aan betalingsmogelijkheden wordt het steeds gebruikelijker om op het net te winkelen, vooral in landelijke gebieden.
Lees meer
Wettelijke verplichtingen voor zakelijke websites in België
Door Frédéric Ibanez, Juridische vertaaldienst
Wettelijke verplichtingen voor zakelijke websites in België In 2011 onderzocht het marketingbedrijf Email-brokers 650 000 Belgische zakelijke sites. Ze stelden vast dat slechts 1 % volledig in orde is met alle wettelijke verplichtingen. Vaak werd het adres, de contactgegevens, het btw-nummer of andere informatie niet vermeld op hun website.
Lees meer