De e-commercesector groeit al jaren gestaag en er worden steeds meer aankopen gedaan door gewoon te klikken. Enkele bedrijfstakken profiteren in het bijzonder van deze trend, anderen hebben nog veel ontwikkelingspotentieel. Vooral mode wordt graag online gekocht, maar ook reizen verkopen steeds beter op het net en meubelen worden steeds vaker aan de voordeur geleverd. Voor een eenvoudige klik zijn geen openingsuren of speciaal advies vereist en dankzij een ruime keuze aan betalingsmogelijkheden wordt het steeds gebruikelijker om op het net te winkelen, vooral in landelijke gebieden. De levensmiddelenhandel via online winkels is echter een uitzondering en biedt veel potentieel voor intelligente start-ups.
Vlees, brood en groenten worden zelden geleverd
Terwijl de levensmiddelenaankoop in de detailhandel in Spanje een omzet heeft van 77 miljard euro en men in Duitsland zelfs op meer dan 120 miljard komt, kunnen de internetwinkels in deze sector in de meeste landen alleen maar terugkijken op lage groeicijfers. Alleen in China is de online handel in levensmiddelen meer dan 30 miljoen euro, gevolgd door de VS met bijna 25 miljoen euro. Zwitserland en Duitsland daarentegen hebben een gezamenlijke omzet van slechts ongeveer 2,5 miljoen euro in de online levensmiddelenhandel en er is nog veel ruimte voor vindingrijke ondernemers.*
Exotisch met een klik van de muis - de taal brengt de omzet
Internetwinkels die gespecialiseerd zijn in exotische en lang houdbare voeding hebben een goed kans om voet aan de grond te krijgen in de markt. Wat de supermarkt om de hoek niet kan bieden, koopt men graag online. Meertalige winkels met goede verkoopteksten zijn de optimale basis voor een gezonde groei. Wij beschikken over gespecialiseerde vertalers die u graag helpen bij de vertaling van website- en winkelteksten in verschillende talen.
*Bron: Statista
Een nieuwe opmerking toevoegen