Digitale handel

De vertaling van digitale marketing- en reclame-inhoud (affiches, productnamen, slogans, enz.) vereist zeer gerichte vaardigheden en kwaliteiten van de vertaler. De vertaler moet in staat zijn het doel en de emotie van de bronboodschap te behouden, en deze tegelijkertijd aan te passen aan de cultuur van het land waarop de vertaling betrekking heeft. Dit wordt  transcreatie genoemd. ViaVerbia België beschikt over vertalers die gespecialiseerd zijn in digitale marketing met een uitgebreide taalkundige en culturele kennis van het doelland en de doeltaal, zodat u zeker bent van een betrouwbare eindvertaling aangepast aan de doelgroep.

 

vertalingen van Amazon-productteksten
De Nederlandse en Franse edities van het Amerikaanse onlinepostorderbedrijf Amazon zijn sinds de lancering ook bruikbaar voor België en ondanks de verschillende regelgeving op het gebied van belastingtarieven kunnen bijna alle producten zonder problemen met slechts enkele muisklikken worden geprijsd en klaargemaakt voor verzending naar België. Vooral kleding, boeken, tijdschriften en consumentenelektronica worden in de logistieke centra van Amazon verpakt voor verzending naar de buurlanden.
Lees meer
Vertaling Social Media
In het digitale tijdperk is het onmogelijk om een effectieve communicatiestrategie te bedenken zonder het gebruik van sociale netwerken. Voor Belgische bedrijven met een internationale dimensie is het vertalen van social media dan ook een must, om de inhoud aan te passen aan de doelgroep van het bedrijf. Dit werk heeft echter zijn bijzonderheden en vereist de expertise van een gespecialiseerde professionele vertaler.  
Lees meer
e-commercemarkt in Nederland
Nederland behoort niet tot de vijf dichtstbevolkte landen van Europa, maar was in 2019 wel de op twee na sterkste digitale economie van de EU.  Met een voortdurende groei van ongeveer vijf procentpunten per jaar zal de omzet in de Nederlandse online handel binnen enkele jaren de grens van 20 miljoen euro overschrijden, met slechts ongeveer 13 miljoen gebruikers. De internetuitbreiding in Nederland, die met vier beschikbare netwerken een bijna landelijke 4G-dekking in het mobiele gebied garandeert, vormt de basis hiervoor.
Lees meer
e-commercemarkt in Rusland
In Rusland heeft de omzet in de onlinehandel, net zoals in de meeste landen ter wereld, door corona een duidelijk snellere ontwikkeling doorgemaakt dan verwacht werd.
Lees meer
E-government hoe graag gebruiken burgers de online administratieve kanalen
Als het internet het mogelijk maakt om processen tussen de staat en zijn burgers uit te voeren, spreekt men over e-government (electronic government). Het aangeven van een nieuwe wereldburger, de grootte van de vuilnisbak veranderen of de meterstand van de watermeter aflezen: veel klassieke administratieve procedures voor het beheer van een gemeente kunnen nu gemakkelijk van thuis uit uitgevoerd worden.
Lees meer
Internationale online shops de nieuwste ontwikkelingen
De onlinehandel kon in het afgelopen decennium een constante groei van circa vijf procent per jaar optekenen en vooral winkels voor kleding, elektronica en amusement profiteren daar regelmatig van. Het gemakkelijke kopen per click behoort voor de jongere generatie al lang tot het dagelijks leven, maar ook liefhebbers van klassieke winkelcentra kopen door nieuwe, internationale ontwikkelingen steeds vaker online.
Lees meer
Corona als kans voor digitale & stationaire handel
De lente van 2020 bracht corona naar Europa en zo sloop het nieuwe normaal ons dagelijkse leven binnen, hetgeen ook het consumentengedrag duurzaam beïnvloedt. Reeds met de eerste beperkingen tekende zich een grote trend van onlineshopping af. Handelaars en dienstenaanbieders moeten zich ook op lange termijn op deze nieuwe omstandigheden instellen.
Lees meer
Reclame op sociale media mobiel en individueel succesvol
Reclame op sociale media, dat wil zeggen reclame op Facebook, Twitter en co., geeft bedrijven de mogelijkheid om zich heel direct tot hun doelgroepen te richten. Door verschillende filters in te stellen kunnen niet alleen leeftijdsgroepen en woongebieden worden ingesteld, maar ook specifieke interessegebieden. Door gerichte reclame zijn de financiële uitgaven van de adverteerders lager dan bij grote mailingcampagnes of zelfs ongeadresseerde post. Reclame via de sociale media wordt in verschillende landen echter ook heel verschillend gebruikt.  
Lees meer
trends in de online levensmiddelenhandel
De e-commercesector groeit al jaren gestaag en er worden steeds meer aankopen gedaan door gewoon te klikken. Enkele bedrijfstakken profiteren in het bijzonder van deze trend, anderen hebben nog veel ontwikkelingspotentieel. Vooral mode wordt graag online gekocht, maar ook reizen verkopen steeds beter op het net en meubelen worden steeds vaker aan de voordeur geleverd. Voor een eenvoudige klik zijn geen openingsuren of speciaal advies vereist en dankzij een ruime keuze aan betalingsmogelijkheden wordt het steeds gebruikelijker om op het net te winkelen, vooral in landelijke gebieden.
Lees meer
Vier interessante feiten over online winkelen
Is de klant koning? Ja, soms. Of het nu B2B of B2C is: bij de klantenservice of bij de betalingsmogelijkheden krijgt hij of zij lang niet altijd wat hij of zij wil. Er is ook een achterstand in het beheer van klantcontacten.   Winkelen via de smartphone Bij het online winkelen heeft de smartphone de desktopcomputer vervangen. De Amerikanen gaan het liefst ermee op virtuele kooptocht:
Lees meer