Artikel over digitale handel

De vertaling van digitale marketing- en reclame-inhoud (affiches, productnamen, slogans, enz.) vereist zeer gerichte vaardigheden en kwaliteiten van de vertaler. De vertaler moet in staat zijn het doel en de emotie van de bronboodschap te behouden, en deze tegelijkertijd aan te passen aan de cultuur van het land waarop de vertaling betrekking heeft. Dit wordt  transcreatie genoemd. ViaVerbia België beschikt over vertalers die gespecialiseerd zijn in digitale marketing met een uitgebreide taalkundige en culturele kennis van het doelland en de doeltaal, zodat u zeker bent van een betrouwbare eindvertaling aangepast aan de doelgroep.

 

Hoe komt u tot een geslaagde toeristische vertaling?
Door Frédéric Ibanez, Digitale handel
De vertaling is een essentiële stap in zo’n gemondialiseerde sector als de toeristische sector. Een kwaliteitsvertaling wekt niet alleen de interesse van een meertalig publiek, maar versterkt ook de legitimiteit en bekendheid van uw onderneming.  
Lees meer
Vertaling Social Media
Door Frédéric Ibanez, Digitale handel
In het digitale tijdperk is het onmogelijk om een effectieve communicatiestrategie te bedenken zonder het gebruik van sociale netwerken. Voor Belgische bedrijven met een internationale dimensie is het vertalen van social media dan ook een must, om de inhoud aan te passen aan de doelgroep van het bedrijf. Dit werk heeft echter zijn bijzonderheden en vereist de expertise van een gespecialiseerde professionele vertaler. 
Lees meer
e-commercemarkt in Nederland
Door Frédéric Ibanez, Digitale handel
Nederland behoort niet tot de vijf dichtstbevolkte landen van Europa, maar was in 2019 wel de op twee na sterkste digitale economie van de EU. Met een voortdurende groei van ongeveer vijf procentpunten per jaar zal de omzet in de Nederlandse online handel binnen enkele jaren de grens van 20 miljoen euro overschrijden, met slechts ongeveer 13 miljoen gebruikers.
Lees meer
Corona als kans voor digitale & stationaire handel
Door Frédéric Ibanez, Digitale handel
De lente van 2020 bracht corona naar Europa en zo sloop het nieuwe normaal ons dagelijkse leven binnen, hetgeen ook het consumentengedrag duurzaam beïnvloedt. Reeds met de eerste beperkingen tekende zich een grote trend van onlineshopping af. Handelaars en dienstenaanbieders moeten zich ook op lange termijn op deze nieuwe omstandigheden instellen.
Lees meer
trends in de online levensmiddelenhandel
Door Frédéric Ibanez, Business Nieuws
De e-commercesector groeit al jaren gestaag en er worden steeds meer aankopen gedaan door gewoon te klikken. Enkele bedrijfstakken profiteren in het bijzonder van deze trend, anderen hebben nog veel ontwikkelingspotentieel. Vooral mode wordt graag online gekocht, maar ook reizen verkopen steeds beter op het net en meubelen worden steeds vaker aan de voordeur geleverd. Voor een eenvoudige klik zijn geen openingsuren of speciaal advies vereist en dankzij een ruime keuze aan betalingsmogelijkheden wordt het steeds gebruikelijker om op het net te winkelen, vooral in landelijke gebieden.
Lees meer
Groeimarkt e-commerce-markt in Zweden
Door Frédéric Ibanez, Digitale handel
Aan de e-commerce-markt in Zweden wordt pas sinds kort meer belang gehecht. De afgelopen vijf jaar werd er een snelle groei opgetekend en enkele grote postorderbedrijven hebben de weg gebaand voor een aanzienlijke toename van omzetten in de online winkelverkoop. In 2016 werd in Zweden al meer dan 10 miljard euro online verkocht en de prognoses laten een toenemende groei zien waarbij vooral bepaalde productgroepen online bijzonder interessant zijn voor de Zweedse kopers.
Lees meer