Vertaling van e-mailings, een onmisbare marketingtool

Een e-mailing is een promotiehulpmiddel met een sterke impact en daardoor een van de belangrijkste marketingacties voor ondernemingen uit alle sectoren. Om de impact ervan te maximaliseren en uw aanbod uit te breiden naar internationale markten, is een vertaalde e-mailing altijd een grote troef. Overzicht van goede redenen om een e-mailingcampagne te laten vertalen.

 

E-mailing: definitie

Een e-mailing is een directmarketingtool die past binnen een ruimere digitale communicatiestrategie. Het is de bedoeling om e-mails te sturen naar een groot aantal ontvangers, wat de aanmaak van een gegevensbank met de e-mailadressen van het doelpubliek vereist (een “mailinglist” in het Engels). Een e-mailing is een efficiënte, en tegelijkertijd redelijk goedkope, digitale marketingstrategie die klantentrouw bevordert en u in staat stelt uw klantenbestand te vergroten. 

Goed om te weten: e-mailingcampagnes hebben tal van voordelen, maar moeten ook aan bepaalde criteria voldoen. Zo moeten ze worden uitgevoerd met inachtneming van de geldende regels inzake de verwerking van persoonsgegevens, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR).

 

Waarom moet ik e-mailings en nieuwsbrieven vertalen? 

E-mailings en nieuwsbrieven vertalen is een zeer goede strategie om de uitstraling van uw onderneming op internationaal vlak te vergroten en tegelijkertijd een ruimere cliëntèle aan u te binden.

Toegang tot internationale markten

Door uw publiek op internationaal vlak uit te breiden dankzij de vertaling van e-mailings kunt u allereerst nieuwe markten exploreren en krijgt u toegang tot een grotere pool van potentiële klanten. Ondernemingen die hun marketingmateriaal en communicatiedragers (e-mailings, nieuwsbrieven, blogartikels …) laten vertalen, kunnen ook hun aanwezigheid op internationale markten versterken. Op termijn kan deze expansie bij een meertalig publiek direct bijdragen aan verbeterde commerciële prestaties van de onderneming.

Digitale zichtbaarheid maximaliseren

De vertaling van e-mailingcampagnes heeft ook een directe impact op de digitale zichtbaarheid van het bedrijf. Door haar naamsbekendheid te vergroten bij een breed meertalig publiek kan de onderneming een grotere omzet genereren en (dankzij in de mail geïntegreerde calls-to-action) meer bezoekers naar haar website en social media lokken.

Een band met uw publiek creëren in hun moedertaal

Door e-mailings te laten vertalen kunt u ook in hun moedertaal met uw klanten en prospecten communiceren met inachtneming van hun cultuur en consumptiegewoonten. Zo creëert u een vertrouwensband met uw prospecten en kunt u meertalige klanten beter aan u binden

Uw merkimago versterken 

Door de tijd te nemen om de inhoud van uw e-mailings te laten vertalen in de moedertaal van uw doelpubliek kunt u tot slot ook het merkimago van uw bedrijf valoriseren en promoten. U laat zien dat u een op de wereld gerichte onderneming bent, die via persoonlijke e-mails vlot wil communiceren met haar klanten. Goede vertalingen versterken het concurrentievoordeel van uw bedrijf en zorgen ervoor dat het zich kan onderscheiden van de concurrentie.

 

Hoe vertaal ik nieuwbrieven en e-mailings?

Om dergelijke vertalingen tot een goed einde te brengen en de impact van uw e-mailingcampagnes en nieuwsbrieven op internationale schaal te maximaliseren, moet u vier belangrijke aanbevelingen volgen: 

  1. Uw doelpubliek, het profiel, de verwachtingen en de behoeften ervan duidelijk identificeren;
  2. De inhoud aanpassen aan de culturele codes en de lokale markt, met behoud van de oorspronkelijke intentie en de boodschap (dit wordt ‘lokalisatie’ of ‘transcreatie’ genoemd); 
  3. De visuals, diagrammen en grafische elementen aanpassen aan de lokale normen en de culturele gewoonten va het doelpubliek; 
  4. Een beroep doen op professionele moedertaalvertalers die gespecialiseerd zijn in het onderwerp en de talencombinatie in kwestie (Frans, Engels, Arabisch, Italiaans …) en het door de inhoud beoogde land perfect beheersen. 

Om de kwaliteit van meertalige e-mailings te garanderen en de uitdagingen van dergelijke marketingacties in aanmerking te nemen, is het essentieel om de vertaling toe te vertrouwen aan een ervaren professional. Machinevertalingen zijn totaal niet geschikt en kunnen het merkimago en de bekendheid van uw onderneming schaden.

 

Kwalitatieve vertalingen met ViaVerbia

ViaVerbia biedt vertaaldiensten van e-mailings aan door ervaren moedertaalvertalers in de doeltaal. Ze zijn gespecialiseerd in het vertalen van marketingmateriaal en verbinden zich ertoe kwalitatieve vertalingen te leveren, met inachtneming van de specifieke culturele kenmerken van de ontvangers van de e-mailing. Ze hebben vele jaren ervaring met het vertalen van marketingmateriaal en websites, en met lokalisatie waarbij ze ook de tekst en visuals aan de lokale cultuur kunnen aanpassen, met inachtneming van de toon, de oorspronkelijke boodschap en de bedoelde marketingimpact. Met ons team van gekwalificeerde vertalers, kunt u, in alle vertrouwen en over de taalgrenzen heen, e-mailingcampagnes en nieuwsbrieven lanceren.

 

Vraag een gratis prijsofferte aan

en ontvang binnen enkele uren een voorstel

  1. Geef aan wat u wenst
  2. Vraag een prijsofferte aan
  3. Bevestig en ontvang uw bestelling

 

FAQ over de vertaling van e-mailings

Een e-mailing is een digitale strategische techniek op basis van het verzenden van e-mails. Deze communicatie is bedoeld voor een groot publiek en dient om producten of diensten te promoten of informatie te delen. Ze is essentieel voor ondernemingen en helpt hen aan klantenbinding te doen en meer verkopen te genereren.

Een e-mailing bestaat uit het verzenden van e-mails voor promotie- of commerciële doeleinden. Hij kan bestaan uit verschillende soorten informatie (speciale aanbiedingen, promoties, evenementen …). Een nieuwsbrief is dan weer een specifieke, periodiek verzonden vorm van e-mailing die doorgaans informatie en nieuws over de onderneming bevat. 

Om een e-mailing efficiënt aan te pakken, moet u enkele voorschriften naleven: 

  • Boeiende en gepersonaliseerde inhoud creëren;
  • Tools voor e-mailingbeheer gebruiken;
  • De prestaties van elke campagne analyseren;
  • Uw e-mailingstrategie voortdurend optimaliseren;
  • De wetgeving inzake gegevensbescherming (AVG) naleven.