Reclame op sociale media: mobiel en individueel succesvol

Reclame op sociale media mobiel en individueel succesvol

Reclame op sociale media, dat wil zeggen reclame op Facebook, Twitter en co., geeft bedrijven de mogelijkheid om zich heel direct tot hun doelgroepen te richten. Door verschillende filters in te stellen kunnen niet alleen leeftijdsgroepen en woongebieden worden ingesteld, maar ook specifieke interessegebieden. Door gerichte reclame zijn de financiële uitgaven van de adverteerders lager dan bij grote mailingcampagnes of zelfs ongeadresseerde post. Reclame via de sociale media wordt in verschillende landen echter ook heel verschillend gebruikt.

 

Bedrijven zetten steeds meer in op mobiele reclame op sociale media

Steeds meer gebruikers loggen zich in met mobiele eindapparaten op hun accounts bij sociale media en bedrijven spelen in op deze trend. In principe is het mobiele aandeel van de reclame op sociale media al aanzienlijk groter dan het geld dat aan desktopreclame wordt besteed. In de VS wordt jaarlijks meer dan 32 miljard euro uitgegeven aan gerichte online reclame en minder dan een tiende daarvan wordt gebruikt voor klassieke desktopreclame. In China is reclame voor mobiele apparaten goed voor 50 procent (13 miljard) en in India met een totaal reklamebudget van meer dan drie miljard willen bedrijven 80 procent van hun potentiële klanten onderweg bereiken. Alleen in Brazilië en Frankrijk delen de klassieke desktopreclame en de mobiele versie ongeveer de helft van het totale reclamebudget van de bedrijven.*

 

Effectieve spots zijn knapperig kort, modern en nuttig.

Om ervoor te zorgen dat advertenties op smartphones niet als vervelend worden ervaren, plaatsen bedrijven graag nuttige video's en toepassingsvoorbeelden in hun spots. Wie daarmee wereldwijd succesvol wil zijn, heeft naast goede foto's ook verschillende tekst- en taaluitvoeringen nodig. Wij vertalen allerlei soorten teksten en ondersteunen uw reclameproject met ervaren sprekers zodat u uw doelgroepen overtal ter wereld kunt bereiken. Neem vrijblijvend contact met ons op.

*Bron: Statista

 

Een nieuwe opmerking toevoegen